بررسي عملكرد چهار روتر بي‌سيم با رده‌بندي‌هاي متفاوت در گروه SOHO (قسمت اول)
 
درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 4
بازدید ماه : 110
بازدید کل : 5693
تعداد مطالب : 33
تعداد نظرات : 3
تعداد آنلاین : 1




اشاره:
نشريه عصر شبكه - معمولاً انتخاب يك ابزار کارآمد در رده SOHO و متناسب با نياز كاربر در دنياي ارتباطات شبكه‌اي كار مشكل و پيچيده‌اي است...

معمولاً انتخاب يك ابزار کارآمد در رده SOHO و متناسب با نياز كاربر در دنياي ارتباطات شبكه‌اي كار مشكل و پيچيده‌اي است. علاوه بر تنوع اين محصولات از نظر شركت توليد كننده، قيمت و طراحي ظاهری، تفاوت‌هاي ساختاري از لحاظ سخت‌افزاري مانند نوع و تعدد درگاه‌ها، تعداد آنتن‌ها، امكانات رمزگذاري، اينترفيس و... نكاتي هستند كه حتي كاربر حرفه‌اي را براي خريد آن‌ها دچار سردرگمي خواهند كرد.

برای آن که شما را با عملکرد این ابزارها آشنا کنیم تصمیم گرفتیم که تعدادی از این ابزارها را در شرایط یکسان تحت بررسی قرار دهیم. در واقع  هدف از انجام این آزمایش رسیدن به یک نتیجه مطلوب برای انتخاب یک روتر SOHO است و ما قصد مقایسه هیچ یک از ابزارهای مورد بررسی در این آزمایش را با یکدیگر نداریم زیرا نه تنها از لحاظ امکانات و ویژگی‌های ساختاری با یکدیگر متفاوت هستند بلکه از نظر هزینه نیز در یک رده قرار نمی‌گیرند. هرچند که هیچ یک از این تفاوت‌ها را نمی‌توان دلیل ضعف و یا قوت این ابزارها قرار داد زیرا مخاطبان هریک نیازهای متفاوتی دارند و همین تفاوت‌ها جهت‌گیری انتخاب را تغییر خواهد داد. در حقیقت این مقاله به شما کمک خواهد کرد که بتوانید براساس نیاز شبکه داخلی خود و میزان امکاناتی که یک روتر در مقابل صرف یک هزینه معقول در اختیار شما قرار خواهد داد، یک تصمیم کاربردی و صحیح بگیرید.


ما براي تست هر يك از روترها مراحل مشابهي را در شرايط يكسان پشت سر گذاشتيم. پس از اتصال هر روتر به يك سيستم واحد از طریق یک کابل Cat6، وارد اینترفیس هر روتر شده و مراحل تنظیم و پيكربندي آن را طی کردیم. توجه داشته باشید که پیکربندی این ابزارها هم به کمک دیسک درایور و هم از طریق اینترفیس تحت وب امکان پذیر است و در صورتی که آشنایی لازم با نحوه پیکربندی از طریق اینترفیس آن ها را ندارید می‌توانید به راحتی مراحل نصب آن را با درایور ابزار انجام دهید. پس از این مرحله، تنظیمات لازم برای برقراری یک ارتباط بی‌سیم میان روتر و یک لپ‌تاپ را نیز انجام دادیم. در نتیجه برای آزمایش یک اتصال کابلی و یک اتصال بی‌سیم با هر روتر در شرایط مشابه برقرار شد. ما این آزمایش را در چهار نقطه و در فواصل صفر ( براي سنجش حداكثر توان روتر) ، 2 متر، 6 متر و 12 متر برای اندازه‌گیری ميزان سرعت انتقال داده مابين کامپیوتر و به کمک نرم افزار Passmark Performance Test 7 اجرا كرديم. همچنين ما برای انجام این آزمایش زمان 60 ثانیه را انتخاب كرديم. پس از گذشت زمان تعیین شده نمودار نرخ انتقال داده با كليك روي گزينه View Graph به نمایش در خواهد آمد. نمودار قرمز رنگ نشان دهنده اطلاعات ارسالی با واحد کیلوبیت برثانیه است و نمودار زرد رنگ مقدار متوسط آن را در هر لحظه نشان می دهد. از طرفی به کمک این نمودار می‌توانید اطلاعاتی در خصوص میزان متوسط داده‌های منتقل شده، اندازه هر بلوک از داده و همچنین نوع پردازنده سیستم را نیز بدست آورید. برای به اجرا در آوردن مراحل آزمایش این نرم‌افزار در هر دو سیستم نصب شد و براي رسيدن به يك پاسخ دقيق و قابل قبول هر مرحله از تست در دفعات متوالي تكرار شد و نتايج به‌دست آمده به ثبت رسید. ما تصمیم گرفتیم برای آن که با جزيیات بیشتری در خصوص هر یک از روترها و نتیجه آزمایشات انجام شده بیشتر آگاه شوید اطلاعات مربوط به هریک را به صورت جداگانه بیان کنیم. بنابراین در ادامه مقاله با این ابزارها و عملکردشان بیشتر آشنا می‌شوید. بهتر است به این نکته نیز اشاره کنیم با وجودی که ترجیح می‌دادیم تصاویر تمامی مراحل آزمایش و نمودارها را در مقاله قرار دهیم اما تنها به درج نمودار به‌دست آمده در مرحله اول اکتفا کردیم.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب